Pengeu-hi les vostres experiències en l'ús de les tecnologies educatives

Curs 2007-2008

diumenge, 24 de febrer del 2008

Blocs d'Oriol Pallarès

Les eines d’escriptura i lectura virtuals a disposició de l’alumnat.

Aquest curs s’ha iniciat l’entorn Moodle. El pròxim pas és integrar els blocs que ja estan en marxa dins les aules virtuals i combinar-los amb les altres eines d’escriptura i lectura virtuals que ofereix l’entorn Moodle.
Cadascuna de les eines tenen intencions educatives diferents. Tot i això, hi ha funcions educatives que són comunes per a totes. Són les següents:
  • ajudar a l’ensenyament i aprenentatge de la llengua estrangera.
  • augmentar la motivació de l’alumnat, i
  • treballar amb les TIC.Els enllaços a les ei
1. Oriol’s Blog
http://oriolpallares.blogsome.com

Blog del professor
Durant el curs 2005-2006 vaig obrir el meu primer bloc. Es tracta d’un seguit de posts d’experiències fetes amb l’alumnat, recursos que els ofereixo per ampliar fora de l’aula... El bloc conté un espai d’enllaços que recomano i les notícies o recursos estan organitzats en tres categories, una per a cada un dels centres on he treballat en aquests darrers anys.
En alguns posts incloc he fet enllaços a presentacions de fotografies emmagatzemades en llocs com www.dotphoto.com o www.flickr.com

Funcions educatives
ÿ Deixar constància d’esdeveniments i activitats que passen a les meves classes en format de diari de professor.
  • Oferir la meva selecció d’enllaços al meu alumnat.
  • Compartir activitats, esdeveniments...
  • Oferir a l’alumnat un espai per a la comunicació.
  • Incentivar la lectura virtual.
  • Oferir un espai de reflexió.
  • Fomentar la Interacció entre l’alumnat i el professor.
2. The World of maths in english
http://mathsinenglish.blogsome.com

Blog de recursos per a l’alumnat
Es tracta d’un bloc per a l’àrea de matemàtiques. Aquest curs escolar hem endegat un projecte d’innovació i imparteixo les matemàtiques en anglès conjuntament amb un company de matemàtiques. Aquest bloc ens ha servit per penjar activitats d’ampliació de les unitats 1, 2, 3 i 4 d’aquest curs.
No sabem, però, si el seguirem utilitzant o penjarem aquest tipus de recursos dins l’aula virtual que ara fa poc hem obert i que explico més tard.

Funcions educatives
  • Penjar activitats sistemàtiques, d’ampliació o de reforç per a l’alumnat.
  • Incentivar la lectura virtual.
3. The English Department Blog
http://iesespriuenglish.blogsome.com

Blog en forma de diari i recull d’experiències del Departament de llengües estrangeres de l’IES Salvador Espriu.
Hi tenim poques notícies penjades. La idea era tenir un blog en el qual penjar aquells esdeveniments importants que passen al nostre centre relacionats amb el Departament de llengües estrangeres.
Es tracta d’un bloc formal. A la web institucional del centre hi ha un enllaç que hi duu.

Funcions educatives
  • Journal del departament de llengües estrangers.
  • Deixar constància d’esdeveniments i activitats que passen al centre relacionats amb el Departament de llengües estrangeres.
  • Oferir un espai per a la comunicació
  • Incentivar la lectura virtual.
4. About math
http://blocs.xtec.cat/aboutmath/

Blog per incentivar la lectura i l’escriptura virtuals
Es tracta d’un bloc per estimular els alumnes a comunicar-se en anglès. La tasca que els proposem, després de cinc mesos de fer les classes matemàtiques en anglès (AICLE), consisteix a compartir al bloc allò que han après a la classe, fer preguntes, obrir debats, fer aportacions a temes oberts per altres companys. Els proposem de fer-ho de forma escrita o també oral, amb enregistrament de veu.

Funcions educatives
  • Oferir un espai de comunicació sobre les matemàtiques.
  • Oferir un espai per a propiciar l’escriptura i la lectura virtual i la comunicació virtual escrita i oral.
  • Espai per a la comunicació.
  • Espai de reflexió, intercanvi d’opinions i discussió.
  • Fomentar la Interacció entre alumnes i entre alumnes i professors
  • Fomentar el treball en equip.
  • Fomentar el treball interactiu.
  • Fomentar l’autonomia personal.
  • Organitzar la informació de forma col·laborativa.
5. Espai d’emmagatzematge d’imates a les pàgines gratuïtes
www.dotphoto.com i www.flickr.com.

Es tracta de dos comptes gratuïts oberts en cadascuna de les pàgines esmentades per emmagatzemar fotografies. Normalment les imatges estan organitzades temàticament i en faig presentacions automàtiques que els meus estudiants poden cridar des d’un dels meus blocs o aules virtuals.

Funcions educatives
Compartir imatges, experiències, projectes, esdeveniments en format de fotografia amb l’alumnat.

6. Oriol’s virtual classroom. Formació en pràctica reflexiva. Entorn virtual del CAP

Aules virtuals en entorn Moodle
En aquest moment tinc tres aules virtuals obertes.
  1. L’aula per als alumnes de l’IES (per poder-la visitar podeu fer servir l’usuari profcap i la contrasenya profcap. Cal anar a TOTS ELS CURSOS i buscar el curs Oriol’s Virtual Classroom.
  2. L’aula per als alumnes del CAP, conjuntament amb M. José Lobo. Hi podeu entrar com a “visitant”.
  3. L’aula per a un curs de formació permanent. També hi podeu entrar com a “visitant”.
Funcions educatives
  • Fer el seguiment del procés d’ensenyament i aprenentatge dels alumnes.
  • Espai de comunicació.
  • Espai per a propiciar l’escriptura i la lectura virtual i la comunicació virtual escrita i oral.
  • Espai de reflexió, intercanvi d’opinions i discussió.
  • Interacció entre alumnes i entre alumnes i professors
  • Treball en equip
  • Treball interactiu.
  • Treball de l’autonomia personal.
  • Oferir la meva selecció d’enllaços al meu alumnat.
  • Compartir activitats, esdeveniments...
  • Organitzar la informació de forma col·laborativa.