Pengeu-hi les vostres experiències en l'ús de les tecnologies educatives

Curs 2007-2008

divendres, 18 de gener del 2008

Aportacions didàctiques II. Oriol Pallarès

Les wikis com a eina de comunicació i col·laboració
Context: Alumnes d’ESO de l’IES on treballo.
Aquest any ja he utilitzat aquesta eina força vegades, tant a l’IES on treballo com en altres classes que imparteixo.
De moment, l’objectiu sempre ha estat construir un escrit plegats de forma col·laborativa.
Concretament recordo la primera vegada que la vaig utiltzar amb alumnes de 4t de l’ESO per “crear” entre tots el punt de partida del projecte que volíem iniciar. El projecte consistia a elaborar un curtmetratge en anglès. La primera tasca va ser una pluja d’idees a l’aula. Tot seguit vaig demanar de deures per a la següent classe que a través de l’aula virtual calia participar a la wiki que els proposava que duia per nom “La nostra història”. L’objectiu final era elaborar plegats un text que expliqués l’argument del nostre curtmetratge, sempre tenint en compte les aportacions fetes per la resta de companys/es. En el cas que algú volgués modificar l’aportació d’un company/a, per millorar-la, per canviar-la, per corregir algun error, havia de fer servir un color diferent (els vaig donar un codi de colors) segons el tipus de canvi o modificació.
La veritat és que el resultat va ser una superhistòria, però sobretot el que em vaig trobar va ser un grau de motivació molt elevat a la següent sessió i moltes ganes de llegir, compartir, mirar la història i sobretot de començar el projecte d’elaboració del curtmetratge.