Pengeu-hi les vostres experiències en l'ús de les tecnologies educatives

Curs 2007-2008

divendres, 18 de gener del 2008

Aportació Vanesa Amat

La lectura de l’article et porta a la reflexió: fins a quin punt tot aquest seguit de possibilitats són aplicables a totes les etapes educatives? Inicialment creia que l’ús interactiu de les tecnologies havia de ser aplicat a partir de secundària però se’m plantegen qüestions com ara: si els ordinadors ens permeten un univers tan ric, de relacions, aplicable a totes les matèries i activitats i potencia un coneixement transversal de la realitat ajudant a l’alumne/a a processar la informació..., per què no introduir-lo en aquest sentit en altres etapes i nivells educatius? Però de quina manera?
Potser seria interessant usar aquestes eines en el mateix sentit, per exemple, que es verbalitzin les accions que es porten a terme en la construcció d’un text, en una lectura o en el procés d’una activitat, i fer-ho visualment utilitzant les tecnologies que ens permeten refer, reelaborar i reflexionar a partir de la interacció de diferents agents que hi intervenen (alumnat, professorat i societat) en diferents moments. Acompanyant l’alumnat en el procés de descobriment de les potencialitats de l’eina o bé desenvolupant les diferents accions en un procés col·lectiu, en gran grup i en petits grups...